· 

Nova regulativa EU u drumskom prevozu

Nakon višegodišnjih pregovora dugo najavljivani set propisa pod nazivom Paket EU za mobilnost uskoro će biti usvojen, a primena novih odredbi očekuje se tokom 2020. godine. Zemlje članice, naime, nova pravila o vremenima upravljanja i odmora vozača, kabotaži i upućivanju vozača na rad van matične zemlje tek treba da preuzmu u nacionalna zakonodavstva. 

 

Najvažnije odredbe se odnose na: 

 

- Korišćenje redovnog sedmičnog odmora od najmanje 45 sati u kabini vozila na teritoriji cele EU ubuduće nije dozvoljeno, a vozači izvan matične zemlje ne smeju provesti više od 4 sedmice; 

- Ubuduće je dozvoljeno korišćenje dva skraćena sedmična odmora od 24 sata, a u tom slučaju vozač na putu izvan matične zemlje može provesti maksimalno 3 sedmice; 

- U iznimnim slučajevima (napr. prilikom povratka u matičnu bazu) biće dozvoljeno prekoračenje maksimalnog dnevnog vremena upravljanja do 1 sata; 

- Kod upućivanja vozača socijalni propisi druge zemlje članice primenjuju se od momenta ulaska na teritoriju te zemlje članice; 

- Kod kabotaže i ubuduće važi pravilo o maksimalno tri vožnje u periodu od 7 dana po obavljanju prekograničnog saobraćaja, ali  nakon tog perioda vozilo najmanje 4 dana mora provesti na teritoriji matične zemlje; 

- Počev od 2025. godine sva teška teretna vozila moraju biti opremljena digitalnim tahografima druge generacije, radi efikasnije kontrole primene novih odredbi; 

- Laka dostavna vozila (preko 2,5 tone) od polovine 2026. godine takođe moraju biti opremljena savremenim digitalnim tahografima. 

 

U Paketu EU za mobilnost izostalo je jedinstveno rešenje u vezi sa upućivanjem vozača. Prijavljivanje vozača će i ubuduće biti moguće isključivo preko nadležnih organa zemalja članica. Uspostavljanje jedinstvene platforme za prijavu vozača ostaje za neka druga vremena. Ovo verovatno znači da će i zemlje poput Holandije, Belgije ili skandinavskih zemalja uskoro uvesti obavezu prijavljivanja vozača. 

 

Za sva pitanja u vezi sa upućivanjem vozača u zemlje EU obratite nam se telefonom ili mailom.

 

 

 

 

Kommentar schreiben

Kommentare: 9
  • #1

    dragan mojic (Freitag, 27 Dezember 2019 17:22)

    postovani,ako ja radim za Holandjanina a prijavljen sam u Madjarskoj i vozim Nemacki kamion a Holandska prikolica ,kamion je isto firmin ali ogranak u Nemackoj koliko sam razumeo rec je o Holding firmi , sta onda ja da radim sta bi se od svega ovoga sto ste gore naveli na mene odnosilo?odnosno ako bi se prijavio u Nemacku i dobio nemacki ugovor da li bi onda bio bezbrizan sto se tice zakona?hvala.

  • #2

    A.Ivkovac (Freitag, 27 Dezember 2019 17:52)

    Poštovani Dragane, na Vaš ugovor o radu se primenjuju zakoni Mađarske.

    Uz rezervu zbog toga što nemam podatak o vezi između Vašeg holandskog poslodavca i preduzeća u Mađarskoj u kojem ste prijavljeni, rekao bih da je poslodavac dužan da Vam isplaćuje minimalnu zaradu u skladu sa nemačkim propisima. Ako je kamion samo iznajmljen od nemačke podružnice, onda se po mom mišljenju na Vas odnose holandski propisi o minimalnoj zaradi.

    Kao zaposleni ne snosite posledice u slučaju da Vaš poslodavac krši neki od propisa.

    Srdačan pozdrav,

    A.Ivkovac




  • #3

    Gille (Samstag, 28 Dezember 2019 08:59)

    Postovani,
    U vozila preko 2.5t tj kombije ako se ubaci digitalni
    Tahograf!.
    Kako će se primjenjivati vožnja pauza itd u tim malim vozilima?

  • #4

    A.Ivkovac (Samstag, 28 Dezember 2019 17:49)

    Poštovani GIlle,
    kada sva vozila budu opremljena tahografima, važiće ista pravila kao i za druge vrste prevoza tereta.

    Srdačan pozdrav,

    A.Ivkovac

  • #5

    Zoran (Sonntag, 29 Dezember 2019 12:11)

    Ako se usvoji taj zakon koliki je vremenski proces prilagodbe.?Znamo da autoindustrija uvelike ovisi o kombi prijevozu što može zakočiti uopće donošenje tog zakona. I gdje se može pročitati prijedlog zakona?

  • #6

    Damjan (Freitag, 03 Januar 2020 18:51)

    Od kat vazi ovaj zakon?: "vozači izvan matične zemlje ne smeju provesti više od 4 sedmice"
    I dali e na nivo na cela EU ili zavisi od sekoja zemja poedinecno?

  • #7

    Vanco (Freitag, 03 Januar 2020 20:00)

    Isto pitanje od kad vazi zakon i dali je uopste izglasen ve molam odgorite

  • #8

    A.Ivkovac (Freitag, 03 Januar 2020 20:31)

    Ovu direktivu EU zemlje članice su obavezne da primene najkasnije od 01.07.2020. godine.

    Srdačan pozdrav,

    A.Ivkovac

  • #9

    Nemanja (Samstag, 11 Januar 2020 17:11)

    Ako radim u Slovenackoj firmi i vozim samo na području Francuske i Italije koliko mogu biti izvan matice drzave i da li je poslodavac duzan da mi placa minimalac koji je u Republici Sloveniji